tiistai 19. helmikuuta 2013

Arki kera vohveleiden


Olen ajanut pyörällä ainakin 20 kilsaa. Olen käynyt juhlimassa melkein joka ilta. Olen syönyt aivan liikaa vaaleaa leipää ja juonut liikaa kaakaota, olutta ja teetä.Olen syönyt ranskalaisia ainakin kolme kertaa. Olen myös palellut huoneessani ja kiroillut huonoa nettiä, joka pätkii koko ajan. En ole siivonnut. Olen mennyt vessaan ilman paperia kahdesti ja silloin suututti. En ole tehnyt ruokaa kertaakaan. Olen puhunut paljon englantia ja jonkin verran huonoa ranskaa. Olen saanut uusia kavereita. Olen vieraillut museoissa, kierrellyt nähtävyyksiä ja shoppaillut, mutta vaan vähän. Ja juu olen myös käynyt luennoilla.

Arkeni täällä  kolmen kielen ja kuuden hallituksen  maassa on ollut tähän mennessä varsin vilkasta ja melkein yhtä sekavaa kun maan poliittinen tilanne. Tekemistä riittää ja se on mukavaa, mutta niin on myös arjen alkaminen. Tietyllä tavalla vielä tuntuu, että olen täällä vaan lomalla. Uskon ja toivon, että ruokavalioni paranee kunhan intoudun kokkaamaan ja löydän mieleisen ruokakaupan (tähän mennessä olen testannut paikalliset halpahallit nimeltä Aldi ja Colruyt). Varmasti juhliminenkin vähenee. Asuntoni ei tule paranemaan ajan kanssa, mutta sekin on vaan totuttelukysymys. Toivon saavani lisää kavereita ja haluan puhua enemmän ranskaa ja ehkä myös flaamia. Ehkä joudun jopa opiskelemaan hieman. Toivottavasti pystyn reissaamaan paljon ja käymään ainakin naapurimaissa.

Muuten tulen todennäköisesti tekemään hyvin samoja asioita kuin kotona Jyväskylässä, mutta erona on ,että Gent ei ole koti. Tämä on totta hyvässä että pahassa. Täällä olen antanut itselleni luvan nauttia ja ottaa rennosti. Katson asioita eri silmin.  Kaikki uusi on innostavaa ja tuntematon jotain mikä on pakko kokea. Toki omaan petiin ja rakkaiden luokse on ikävä, mutta tiedän olevani täällä vaan hetken. Asenne ja asioiden väliaikaisuus vaikuttavat todella paljon.  Vaihtoajan murheet ja ikävyydet eivät tunnu niin suurilta ,koska tiedän eläväni niiden kanssa vain tämän ajan. Ilot ja mukavat asiat koen taas jotenkin korostetusti. Vaihtarin elämä on sekoitus uutta ja samaa elämää kuin kotonakin, mutta täällä asioihin vain itse suhtautuu paljon rennommin. Gentissä arki onkin kuin kotona, mutta täällä se tulee vohveleiden kera.

Vohveli suklaan kanssa - hyvää kerran, muuten vaan ällömakeaa

5 kommenttia:

  1. Elli, mukava lukea sinun kirjoituksia. Seuraavaa odotellessa.

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Mukava kuulla, että joku lukee :)

    VastaaPoista
  3. Minäkin luen!!! Ihanaa tietää että oot hengissä siellä... :D Pidä hauskaa ja kirjota useemmin että mullakin on joskus jotain kulturellia tekemistä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hengissä ollaan ja sanoisin, että hyvin täällä menee! Yritän kirjoittaa useammin mutta pitäähän sitä muutakin tehdä :)

      Poista
  4. Tottakai!! Pidä hauskaa!! :):)

    VastaaPoista